woensdag 5 december 2012

Goedheilig

Wij zijn zo'n gezin waar hij zich aan de datum houdt. Niet enkele dagen vroeger omdat het dan toevallig weekend is, niet twee keer omdat mama en papa apart wonen. Gewoon op 6 december in één huis. Het wachten duurt dus onnoemelijk lang! En het zwijgen voor diegene die het al weten is soms bikkelhard. Maar vannacht was het dus zover. Hij kwam.

De oudste vroeg en kreeg een hoofdtelefoon. Dat past bij haar imago denk ik. En toegegeven, het is geweldig rustig met dat ding. Goede keuze dus!

De jongste vroeg een blender (aangevuld op de brief met een 'en je mag nog wat kiezen'). Wij hebben niet veel machinerie in onze keuken. Kloppen doen we nog artisanaal en deeg kneden beschouwen we als sport. Maar vanaf vandaag niet meer. Want, de Goedheiligman bracht een echte keukenmachine. Blender én nog wat meer. Plezier voor het hele gezin. Ik ben héél benieuw wat hier de komende dagen op het menu zal staan.
Het ontbijt was alvast zeer exotisch! Een overrijpe kiwi, een oude mandarijn, een half vergeten citroentje, een geblutste appel, letterkoekjes en twee lepels soya-yoghurt. Fruitschaal leeg, buikjes gevuld en alle gezichten blij. Meer moet dat niet zijn.



Gisteren gebeurde er nog iets geweldigs. De eerste echte sneeuw viel. Dat was meteen prijs. Zo'n dikke vlokken hadden we nog nooit gezien. Het was alsof er iemand allemaal poppenvulling naar beneden wierp. Man, dat zou goed zijn. Want, hier liggen nog een aantal 'lege' poppenlijven te wachten. Dat boek van Tante Hilde ziet er al niet meer uit. Nog heel even en ik kan het zonder denk ik. (Of dacht ik dat vorige keer ook al?). Hoe dan ook, de poppen kan ik nog niet tonen, want het zijn cadeautjes. Zo ben ik toch zelf ook een beetje 'goedheilig'.



Geen opmerkingen: